Yin Yoga tegen stress, burn-out of depressie

Groepsles, welke in een rustig tempo is. Voor zowel beginner als gevorderden. Tijdens de les worden half-liggende zachte houdingen een aantal minuten aanhouden.

Je wordt deels of volledig ondersteund door zachte hulpmiddelen: dekens, kussens, bolsters, rollen, extra matten, foam blokken,….

We geven ons fysieke lichaam de ruimte en tijd om volledig in de ondergrond weg te zakken, we aarden. Zo kan (volledige) overgave gecreëerd worden en kan het lichaam, als wel de geest, de gelegenheid krijgen om zich letterlijk gedragen te voelen.

Waardoor de stress letterlijk van zich afglijdt.

Zodat je kan onthaasten, uitrusten en herbronnen. Door de zelfgecreëerde ontspanning laden we onze interne batterij weer op met Prana (levensenergie). En geven we positiviteit, rust en ontspanning de gelegenheid om te manifesteren.

Tijdens elke les maken we contact met de adem, zoals het op dat moment is, of beoefenen een bepaalde techniek.

Bewust naar je lichaam luisteren wat het je verteld. Voelen zonder oordeel en met nieuwsgierigheid gewaarwordingen in je lijf constateren.

Gun jezelf ruim een uur me-time: Quality Time met jezelf om terug in balans te geraken. Vanuit je bron voelen wat jij nodig hebt de tijd die je buiten de yogamat doorbrengt, zodat je ook dan in de ontspanning kan blijven.

Postnatale Yoga om je lichaam weer te sluiten

Lessenreeks van 4 lessen samen met je kindje voor 75 Euro

Reeks van 4 lessen in kleine groepjes waarbij je samen met je baby vanaf 6 weken na de bevalling aan kan deelnemen (10 weken na sectio/keizersnede).

We werken met oefeningen en yoga houdingen rondom het sluiten van het bekken en het spierkorset, welke naarmate je zwangerschap en tijdens de geboorte enorm is verwijdt.

Ook verstevigen we de buik-, bil, been en rugspieren via simpele, doeltreffende yoga-pilates oefeningen en technieken. Zodat we opnieuw stabiliteit creëren, wat zeker welkom is nadat je lichaam zo’n transformatie heeft meegemaakt.

Daarnaast openen we onze de borst, versterken we de rug en schouders, waar je lichaam je dankbaar voor zal zijn.

Dit is zeer aangenaam mbt het geven van borstvoeding en dragen van je kindje.

  • Baby en borstvoeding vriendelijke lessen.
  • Verschoningsmogelijkheden aanwezig.
  • Er is gelegenheid en ruimte om de oefeningen samen te doen met je kindje of alleen.
  • Ruimte en tijd voor uitwisseling van ervaringen mbt zwangerschap, bevalling en kraamweken/postpartum periode.
  • Emotionele en mentale ondersteuning in al het nieuwe. (je bent welkom zoals jij je voelt, ook jouw postnatale depressie is welkom).

Prenatale Yoga voor een gezonde zwangerschap

Reeks van 6 lessen voor 99 Euro die jouw toolbox uitbreiden met oefeningen en ademtechnieken tegen zwangerschapskwalen, pijnklachten terug dringen, gezonde toning van bekkenbodemspieren geven, positieve mindset gaan geven.

Lessen reeks waarbij we de focus leggen op yoga voor het zwangere lichaam. Alle asana’s (yoga houdingen) zijn specifiek voor de moeder en buikbaby in kwestie. We werken met het transformerende lichaam, op een veilige manier versoepelen we de heupen, onderrug en staartbeen. Hierdoor heeft én krijgt je kindje meer ruimte, kan het gemakkelijker de juiste positie zoeken en naarmate de bevalling komt indalen.

We scheppen ruimte, zowel lichamelijk in de buik en het bekken, als wel geestelijk en emotioneel. We omgeven ons in aardende, serene en vredige sfeer dmv voedende en ontspannende mantra’s. Er is ruimte en aandacht voor als het allemaal niet zo’n roze wolk is.

We beginnen met een kleine deelronde tussen de deelnemers, een gezamenlijke begeleidde meditatie om te verbinden met je baby en eindigen de les met een speciale Yoga-Nidra eindontspanning.

In de lessen komt o.a. aan bod:

  • Specifieke adem-technieken icm handgebaren en easy-yoga-flow-bewegingen mbt zwangerschapskwalen zoals misselijkheid, spanning in middenrif, harde buiken, …
  • Neutrale positie van het bekkengebied & correcte stand van de ruggenwervels, icm met Pralaya strength & stability oefeningen welke pijn klachten terugdringen en voorkomen, denk aan bekkeninstabiliteit, en pijnklachten in de lies
  • Gezonde toning van de bekkenbodemspieren, werken aan ontspanning en versterken, wat verzakking vd blaas/baarmoeder tegengaat,
  • UNIEK: Mama in spe-mini transformatie opdrachten. Denk aan visualisatie, visionboard, “wheel of conscience”, affirmaties, etc …. Die jou op weg helpen om in vol vertrouwen het nieuwe avontuur aan te gaan.

Individuele sessies, 1 op 1 persoonlijke begeleiding

Privé sessie die jouw persoonlijke en onderliggende klacht in kaart brengt en waarbij de handelingen en oefeningen aangeleerd worden om de disbalans op te gaan heffen.

losse sessie: 60 Euro – 3 sessies: 150 Euro (sessie = 1,15 uur)

Individuele Yoga sessie

Werken met je lichaam, ervaren, voelbaar en waarneembaar maken wat je lichaam te vertellen heeft. Persoonlijke begeleiding, want elk lichaam is anders, hoewel het lichaam uiteindelijk allemaal hetzelfde hoort te functioneren: optimaal vitaal!

Een anatomisch verantwoorde, veilige en zorgvuldige omgang met het lichaam vormt het uitgangspunt van deze sessie.

Het is een feit dat een ergonomischer, beter doorstroomde, leniger en gezonder lichaam veel vitaliteit, kracht, vreugde en emotionele groei met zich mee kan brengen. Maar vergeet ook niet dat de aanwezige mindset en vastgezette emoties voor fysiek ongemak kan zorgen. Meestal voldoet een 3-tal sessies om een basis verbetering te creëren. Een meer alternatieve individueel holistisch gerichte aanpak biedt dan vaak de oplossing.

Individuele Bodywork sessie

Deze sessies kunnen bestaan uit combinaties van verschillende methoden.

Oefeningen en houdingen afgestemd op jouw noden waardoor balans vanzelf gaat ontstaan. We werken met je lichaam, maar minder fysiek. We nodigen uit om het lichaam te vertellen wat er uit balans is, we ontdekken wat het nodig heeft. Vaak is de klacht het resultaat van een andere kwaal waar de je aan leidt. Het is een gevolg van iets anders dat niet optimaal functioneert. Door het holistisch te bekijken, het geheel: de persoon in kwestie achter het ongemak, de situatie waarin jij je bevindt, de ervaringen die je hebt meegemaakt, etc komen we samen achter het verhaal, de wens van jouw lichaam. Een holistische aanpak, de nieuwe weg die je mag inslaan, zal naarmate we bezig zijn zich ontvouwen. Meestal voldoet een 3-tal sessies om een basis verbetering te creëren en je op weg te helpen naar self-healing.

 Pralaya Strength & Stability Yoga voorkom blessures, creëer stabiliteit, kracht en uithoudingsvermogen

De oefeningen zijn in essentie gericht op een goede lichaamshouding en resulteren globaal in een krachtiger en leniger lichaam door een sterke en ontspannen rug en een evenwichtige verdeling van de druk over de gewrichten.

 

Versterken en krachtiger maken, daar waar het mag. En versoepelen en flexibeler maken, daar waar het nodig is. Het lichaam ontlasten van de voorkeurshouding en terug naar de natuurlijke uitlijning (ergonomie) brengen. Daarnaast kunnen Pralaya strength & stability yoga technieken gericht op jouw probleem of noden specifieke lichamelijke klachten zoals ongemakken, pijn, letsels of blessures verminderen en worden voorkomen.

Alle poses zijn voor beginnende en gevorderden, ieder krijgt op zijn/haar eigen lichamelijke capaciteiten en lichaamsbouw de poses aangereikt.

Een dynamische groepsles vol met individuele begeleiding, want elk lichaam is anders.

Elke les ligt de focus op een spiergroep: nek/schouders icm met rug, rug icm met bekken, nek/schouders icm met armen, bekken icm met benen.

Pelvic Health Yoga Programma-traject: een bekken in balans, optimaal vitaal zonder kwalen

Het uitgangspunt is het herstellen naar een gezonde bekkenfunctie die in relatie staat met de conditie van je fysieke, emotionele en mentale lichaam. Het geven van inzicht en verlichting rondom bekkenproblematiek. Je wordt je bewust van je houding en stand van je bekken en verbeterd deze, net als de spierspanning rondom het bekken.

We besteden aandacht aan je bekkenbodem en ademhaling: het vinden van een balans tussen rust en activiteit. Het opbouwen van vertrouwen, kracht, coördinatie en stabiliteit van de spieren rond het bekken, het spierkorset, staat centraal. We ondervinden via oefeningen de relatie tussen het lichaam, de geest en invloed van emotie.

De 5 workshop-reeks wordt in kleine groep gegeven*.

We kijken in een veilige huiselijke sfeer naar het verhaal van het vrouwelijke bekken. We heffen het taboe op, waardoor de zwaarte eraf gaat, en jezelf vrij voelt om te kunnen werken met je eigen lichaam, gewaarwording en haar vitale energie.

 

 

Gratis Pelvic Health Yoga intake gesprek?

Dat kan. Online kunnen we een veilige video verbinding maken en zo kun je vanuit je eigen comfortabele huiskamer aangeven waar je last van hebt.

Bijvoorbeeld: Bekkeninstabiliteit, lage rug pijn, pijn in de heupen of andere aanverwante problematiek. (Denk maar aan leeg loop van energie, burn-out, depressie… ook dit komt voort vanuit een bekken dat uit balans is.)

Vervolgens toets ik af of ik je kan helpen met de aangegeven problematiek, welke methodiek mogelijk is en hoe ik deze kan uitzetten samen met jou.